Best Practices to Increase Online Sales

Attracting consumers to your website is not enough. Converting clients is the true target. Supporting an efficient and easy-to-use navigation can transform the visit into a sale. Providing steps and tools matching the consumer’s online decision-making process, this module will help you increase your transactional website conversion rate.

Target audience

• Marketing analysts and online sales managers
  • eCommerce websites senior managers

Objectives

This course module will allow you to optimize the online user experience and increase the conversion rate on your transactional website through identifying:

• Strenghths and weaknesses (e.g. most visited pages, bounce rates, etc.)
  • Customers’ journeys (e.g. criticial landing pages)
  • User experience channels and assets to allow increased conversion

Course outline

• Measuring traffic and optimizing the conversion funnel efficiency – Web analytics
  • Website and mobile usability diagnostic – criteria, tools and methods
  • User experience (UX) optimization through best practice taking channels into account – multi /cross/omnichannel

Course related modules

Module 2 complements modules 1 and 3 pertaining to the same executive program

Experts

Sandrine Prom Tep

Professeure de marketing interactif à l’École des Sciences de la Gestion – ESG de l’UQAM, elle a complété son Ph.D. à HEC Montréal en administration des affaires/marketing électronique. Le projet de thèse de doctorat de Sandrine a exploré les nouveaux défis de l’utilisabilité appliquée au Web social, aussi qualifiée de « social usability »  eet a été conduit sous la direction de Sylvain Sénécal (HEC Montréal, Marketing électronique) et d’Aude Dufresne (UdeM, Communications électroniques).

Sandrine Prom Tep est membre du CA de l’Association Québécoise de Commerce électronique (http://www.aqce.ca) et membre de l’Association des Professionnels en Expérience Utilisateur (UxPA), tout en participant au conseil d’administration de son chapitre local UxPA Québec, à titre de membre fondateur depuis sa création en 2001. On peut consulter son blog professionnel ErgonomiA.ca ou la suivre activement sur Twitter @SandrinePromTep.

Duration

2 days